Sana daha iyi bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinde çerezler ile toplanan kişisel verilerin Veri Politikamız - Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemler ile mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Devlet Opera ve Bale
Patara

KONU

I. PERDE

Roma'daki Sant'Andrea kilisesinin içi. Solda üzeri örtülü büyük bir tuval, sağda ise Attavanti ailesinin özel ibadet yeri vardır. İçeri Roma Cumhuriyetinin eski bir konsülü olan Cesare Angelotti perişan bir halde girer. Polis müdürü baron Scarpia tarafından hapsedildiği Sant'Angelo kalesinden henüz kaçmıştır. Meryem Ana heykelinin ayaklarının altında; kız kardeşinin saklamış olduğu anahtarı bulur. Kapıyı açar ve saklanır... İçeriye kilisenin zangocu girer. Dua ederken, ressam Mario Cavaradossi gelir. Tuvalin örtüsünü açarak Meryem Ana resmi üzerine çalışmaya başlar. Zangoç tablodaki kadını hemen tanır. Son günlerde sık sık gelerek Meryem Ana heykelinin önünde dua eden genç kadındır bu portre. Ressam, onu gülerek yanıtlar; evet, onu model almıştır ama, o, sevgilisi Tosca'yı düşündüğünü bir arya ile anlatır. Zangoç içinde yiyecek bulunan sepeti vererek uzaklaşır...


Angelotti saklandığı yerden çıkar. Cavaradossi önce şaşırır, sonra Cumhuriyet uğruna beraberce savaştığı arkadaşını tanır. Birdenbire dışarıdan Tosca'nın sesi duyulur. Ressam sepeti arkadaşına vererek tekrar onu saklar. Kapıyı açar; ünlü bir şarkıcı olan Floria Tosca, çok kıskanç bir kadındır. Kapının geç açılmasından, içeride bir kadın olduğundan kuşkulanır. Mario bunların yersiz olduğunu anlatmaya çalışır ve aralarında bir aşk düeti başlar... Tosca resmi görür. Modelin Markiz Attavanti olup olmadığını sorar. Ancak Cavaradossi onu tekrar ikna etmeyi başarır... Tosca gittikten sonra, Angelotti'nin kaçışını bildiren top sesleri duyulur. Angelotti telaş içindedir, nereye kaçacağını bilememektedir. Ressam arkadaşını kır evinde saklayacaktır. Her ikisi de kiliseyi terk ederler... İçeriye çocuklar ve halk dolar. Zangoç Napoleon´un İtalyan ordusu tarafından yenilgiye uğratıldığını söyler, kilisede ayin yapılacaktır, ayrıca gece Tosca şarkı söyleyecektir...


Kaçağı kiliseye kadar izleyen Baron Scarpia, yanında Spoletta ve adamlarıyla girer. Etrafta bir sepet, tuval ve Angelotti'nin elbiseleri bulunur. Soruşturma başlar. Bu arada Tosca kiliseye dönmüştür. Cumhuriyet taraflısı ressamın sevgilisi şarkıcıya öteden beri aşık olan Scarpia, ondan yararlanarak kaçakları bulabileceğini düşünür. Kendisine yüz vermeyen kadından öç almak için eline bir fırsat geçmiştir. Orada bulduğu Markiz Attavanti'nin armasını taşıyan yelpazesini göstererek kıskançlığını arttırmaya çalışır. Ressam, 'Meryem Ana' tablosunu yapacağı yerde kadınlarla buluşmaktadır. Aralarında her ikisinin de kuşkularını belirten düet başlar. Tosca, şaşkındır... Kilisede ayin başlar. Scarpia, mırıldanır: 'Kaçak darağacına, bu güzel kadın da evime, Farnese sarayına gidecek.' Yakın adamı Spoletta ile birlikte Tosca´yı izlemeye gönderir.


II. PERDE

Scarpia, Farnese sarayındaki odasında yemek yemektedir. Alçakça planlar düşünmektedir. Tosca'ya bir mektup yollayarak onu çağırmıştır. Pencereden içeri müzik sesleri dolar. Tosca'nın da katılımıyla düzenlenen törenden sesler gelmektedir. Spoletta gelir, Angelotti'yi bulamadıklarını ancak Cavaradossi'yi tevkif ettiklerini söyler. Scarpia'ya onu çağırtarak sorguya çeker. Ressam, Angelotti'nin nerede olduğunu bilememektedir sözde. Törenden çıkan Tosca odaya girer, sevgilisinin kollarına atılır. Cavaradossi gizlice, Angelotti'nin nerede olduğunu fısıldar, ama söylememesini tembihler. Scarpia, ifadesinin alınacağını öne sürerek Cavaradossi'yi işkence odasına gönderir. Amacı Tosca'ya sevgilisinin feryatlarını dinletmektir. Tosca'dan, Angelotti'nin yerini söylemesini ister. Kadın sevgilisini aldatmamaya kararlıdır. Ancak bu sırada ressamın iniltileri yankılanır, delikanlı can havliyle bağırmaktadır. Tosca'nın direnci gittikçe azalmaktadır. Sonunda Angelotti'nin gizlendiği yeri açıklar. İşkence durdurulur. Cavaradossi, kanlar içinde getirilir ve koltuğa yığılır. Tosca ona sarılarak hıçkırmaktadır, ancak o, sevdiği kadına, sözünde durmadığı için lanetler yağdırmaktadır... Bu sırada Sciarronne'nin getirdiği bir haber ortalığı alt üst eder. Napoleon yenilmemiş, yenmiştir. Her üçü bir trioda birleşirler... Scarpia, haberi iyi karşılayan Cavaradossi´yi tekrar zindana gönderir. Tosca ile yalnız kalmıştır. Ona aşkını anlatmaya çalışır, eğer karşılık bulursa bunun bedelini ödeyeceğini söyler. Tosca için dua etmekten başka çare kalmamıştır, tüm yalvarmalarına karşın, Scarpia son kozunu oynar.


Cavaradossi'nin idamı için gerekli emri vereceğini söyler. Ressam bir şartla kurtulacaktır, Tosca, Scarpia'nın olduğu takdirde. Genç kadın mecburen razı olur buna... Spoletta gelir, Angelotto'nun zehir içerek intihar ettiğini bildirir. Scarpia, Cavaradossi'ye Kont Palmieri'ye yapılanın yapılması için emir verir. Kont, boş kurşun kovanlarıyla ateş edilerek sözde idam edilmiş, daha sonra kaçmasına göz yumulmuş bir özgürlük kahramanıdır... Scarpia ve Tosca artık yalnız kalmışlardır. Tosca, ondan sevgilisinin kaçabilmesi için bir çıkış kağıdı ister. Scarpia onu hazırlarken, Tosca yemek masasından bir bıçak alır ve saklar. Scarpia yazısını bitirip tam Tosca'ya sarılacağı sırada, bıçak kalbine saplanır ve bir dua mırıldanarak ölür. Kağıdı sıkılmış parmaklardan alır, sağına soluna birer şamdan koyar ve odadan çıkar.


III. PERDE

San Angelo kilisesinin terası. Nöbetçiler gidip gelmekte, sabah olmak üzeredir. Uzaktan bir çobanın ezgisi duyulur. Cavaradossi muhafızlarıyla görünür. Son sabahıdır. İzin alarak sevgilisine mektup yazar. Tosca ile geçen son mutlu gecesini düşünmektedir. Tam o sırada Tosca yanında Spoletta ile yaklaşır ve çıkış kağıdını uzatır. Ressam Scarpia'nın imzasını tanımıştır. Tosca ona üzerine boş kurşunlarla ateş edileceğini, tüfekler patladığı anda yere yıkılması gerektiğini anlatır. Scarpia'yı da öldürdüğünü, ellerinde onun kanının bulunduğunu söyler... Derken vakit gelir, Cavaradossi kurşuna dizilecektir. Delikanlı neşeyle bağırarak duvarın önünde durur. Tüfekler patlar, genç adam topkı Tosca'nın tarif ettiği gibi yere düşer. Askerler gittikten sonra Tosca, sevgilisinin yanına gider, artık kalkması gerektiğini söyler. Fakat Cavaradossi gerçekten ölmüştür. Tosca bir çığlık atar. Scarpia feci bir oyun oynamış, sevgilisi gerçekten idam edilmiştir... O sırada sesler duyulur. Scarpia'nın cesedi bulunmuştur. Herkes Tosca'yı aramaktadır. Askerler yaklaşırken, Tosca fırlar, Scarpia'ya lanet yağdırarak kendini kalenin duvarından aşağıya atar. Onu yakalamaya çalışan askerler donup kalırlar...


TOSCA

VİDEO



TEMSİL TARİHİ

GALERİ


MEDYA YANSIMALARI