Sana daha iyi bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinde çerezler ile toplanan kişisel verilerin Veri Politikamız - Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemler ile mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Devlet Opera ve Bale
Patara

KONU

“Güldestan”da göç olgusu ve göçebe ruh anlayışından yola çıkılmıştır. Kurgusal olarak dört ayrı modülden oluşan prodüksiyonda, her modül kendi içerisinde çeşitli temaları işler ve bu bölümlerin her biri ‘gül’ çiçeğinin değişik adlarını ve durumlarını yansıtır. Tiyatro, edebiyat, fotoğraf, ve sema gibi renklerle beslenen “Güldestan”da Evliya Çelebi’nin 17. yüzyıl “Seyahatname”sinden ve Orhan Pamuk’un “Öteki Renkler”inden bölümler okunmaktadır. Güldestan’da elektronik müzik, sufi gelenekleriyle kaynaşmakta; modern ve gelenekseli birleştirmektedir. Bir köy düğününden şehirdeki bir kafeye, çağdaş yazar Orhan Pamuk’un eserlerinden 18. yy Evliya Çelebi’nin tasvirlerine; modern insanın içsel yolculuklarından sema’ya, Osmanlı zamanlarından modern İstanbul’a ve nihayetinde de GÜL’e varan yolculuğudur.


GÜLDESTAN

VİDEO



TEMSİL TARİHİ

GALERİ


MEDYA YANSIMALARI