Sana daha iyi bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinde çerezler ile toplanan kişisel verilerin Veri Politikamız - Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemler ile mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Devlet Opera ve Bale
Göbekli Tepe

KONU

BİRİNCİ PERDE

Kont'un uşağı Figaro ve hizmetçi Susanna yakında gerçekleşecek düğünlerine hazırlanmaktadır. Figaro, Kont'un Susanna'ya karşı olan ilgisini öğrenir. Kont artık terk edilmiş olan hizmetindeki kızların düğün gecesini kocasından önce efendisiyle geçirmesi kanununu yeniden yürürlüğe sokma çabasındadır. Figaro, Kont'u engellemek için plan kurmaya başlayarak odadan uzaklaşır. Birkaç dakika sonra içeri Dr.Bartolo ve Marcellina girer. Figaro, Marcellina'dan borç para almış, ödeyememesi halinde de kendisiyle evleneceğini yazılı olarak beyan etmiştir. Bartolo, Marcellina'ya bu konuda kendisine yardımcı olacağını müjdeler. Aynı adamı seven Marcellina ve Susanna karşılaşıp birbirlerine hakaret ederler. Marcellina öfkeyle oradan uzaklaşır. İçeri Kont'un baş uşağı olan genç erkek Cherubino girer ve Susanna'ya nasıl bütün kadınlara, özellikle de Kontes'e ilgi duyduğunu anlatır. Baçıvan Antonio'nun kızı Barbarina ile yakalandığı için Kont kendisine ceza vermeyi istemektedir. Cherubino, Susanna'ya Kontes'e gitmesini ve onun adına bağışlanmasını rica etmesini ister. Tam bu sırada Susanna ile yalnız kalmayı ümit eden Kont içeri girer. Cherubino korku içinde saklanır. Kont genç hizmetçiye onu ne kadar arzuladığını dile getirirken müzik öğretmeni Don Basilio içeri girer. Kont konuşma esnasında saklanmakta olan Cherubino'yu yakalar. Öfke içindeyken, Figaro hizmetçilerle beraber içeri girer ve Kont'un terk ettiği 'ilk gece hakkı' kanununu kaldırdığı için ona şükranlarını sunar. Kont, Cherubino'yu askere gönderme kararını açıklar ve düğünü geciktirmek için çareler düşünerek oradan uzaklaşır.


İKİNCİ PERDE

Kontes odasında Susanna ile yalnızdır. Ona, Kont'un sadakati hakkında sorular sorar. Susanna, Kont'un kendisine ilgi göstermesi için ona para teklif ettiğini fakat kendisinin bunu reddettiğini kesin bir dille anlatır. Kontes, Figaro'nun da işbirliğiyle intikam almak için bir plan geliştirir. Cherubino'yu kendi kılığına sokacak ve Kont ile bahçede gizli bir randevu ayarlayacaktır. Cherubino içeri girer, iki kadın onu kadın kıyafetine sokup hep beraber eğlenmeye başlar. Susanna kendi odasına gittiği sırada Kont kapıyı vurur, kilitli olduğunu görünce öfkeyle Kontes'e kapıyı açmasını söyler. Cherubino dehşet içinde giyinme odasına saklanır. İçeri giren Kont yan odada duyduğu gürültü ile irkilir. Kontes içeridekinin Susanna olduğunu söyler fakat kapıyı açmayı reddeder, Kont kararlı bir şekilde kapıyı açmak için diğer bütün kapıları kilitler ve Kontes'i de yanına alarak odadan çıkar. Her şeyi saklandığı yerden duyan Susanna, Cherubino'nun kaçmasına yardım eder. Genç erkek pencereden atlar, Susanna ise giyinme odasına girip saklanır. Kont, Kontes ile beraber odaya geri dönüp giyinme odasında Susanna'yı bulunca şüphelerinin yersiz olduğunu anlar. Önce Figaro, daha sonra da bahçıvan Antonio içeri girer. Bahçıvan öfke içinde Kontes'in balkondan atlayan adamın çiçeklerini ezdiğinden şikayet eder. Figaro atlayan kişinin kendisi olduğunu, Kont'un sesini duyunca korkuya kapılıp kaçtığını söyler. Tam bu sırada Marcellina, Bartolo ve Basilio ellerinde kontrat ile odaya girer ve Figaro ile Marcellina arasında olacak davanın görülmesini ister. Perde genel bir kargaşa içinde sona erer.


ÜÇÜNCÜ PERDE

Susanna, Kont'un yanına gelir ve Kontes ile ortaklaşa kurdukları plan gereğince kendisiyle gece vakti koruda buluşmak istediğini söyler. Neşe içinde olan Kont, Susanna ve Figaro'nun konuşmalarına kulak misafiri olur ve aldatıldığına kanaat getirerek intikam yemini eder. Kont, mahkeme salonuna gelen herkesin içinde imzaladığı kontrat gereği Marcellina ile Figaro'nun evlenmesi gerektiğine karar verdiğini açıklar. Figaro itiraz eder ve kendisinin bebekken kaçırıldığını, asil bir soydan geldiğini ve o ailesini bulana kadar bu evliliğin gerçekleşmemesini diler. Aralarında geçen konuşma sonucu Figaro'nun Marcellina ve Bartolo'nun gayri meşru çocuğu olduğu ortaya çıkar. Susanna odaya girdiği anda her ne kadar Marcellina ve Figaro'nun evlenmeye karar vermiş olduğunu düşünse de gerçeği öğrenir ve birbirlerine sarılırlar. Marcellina o gece çifte düğün olmasını istediğini, kendisinin de Bartolo ile evleneceğini açıklar, hep beraber oradan uzaklaşırlar. Kontes sahneye girer ve kaybettiğini düşündüğü kocasının aşkı için göz yaşı döker. İçeri giren Susanna ile planlarına devam ederler. Kont'a bir not yazar ve iliştirdikleri iğneyi geri vermesini söylerler. Düğün merasimi sırasında Susanna bu notu gizlice Kont'a verir. Figaro mektubu ve Kont'un eline batan iğneyi görmüştür.


DÖRDÜNCÜ PERDE

Düğünden sonra Barbarina, Figaro ve Marcellina'ya, Kont ve Susanna'nın buluşacaklarını söyler. Kont'un eline batan iğneden de bahsedildiğini duyan Figaro, karısının kendisini aldatacağından emindir. Susanna ve Kontes birbirlerinin kıyafetlerini giymiş olarak sahneye girer. Kontes bahçede saklanır ve Kont'u bekler. Susanna ise aşk ile ilgili bir şarkı söyler. Bunu duyan Figaro, şarkının Kont'a söylenildiği hissine kapılır. Kont sahneye girer ve kılık değiştirmiş olan Kontes'i Susanna zannederek aşkını açıklar, bunun sembolü alarak da ona bir yüzük verir. Her ikisi de ayrı yönde oradan uzaklaşır. Figaro Kontes kılığındaki Susanna'ya yaklaşır, onu tanır fakat kızdırmak için sanki Kontes'e aşkını ilan eder gibi yapar. Önce kızan Susanna sonra sevgilisinin kendisini kandırmak için böyle davrandığını anlar birbirlerine sarılarak uzaklaşırlar. Kont sahneye girer, Susanna sandığı Kontes'in peşinden koşar. Genel karmaşa içinde Kontes, Kont'un ona verdiği yüzüğü gösterir. Kont özür diler, bütün sevgililer birbirine sarılırken perde kapanır.


*

ARA 2 PERDEDEN SONRA VERİLECEKTİR.


FİGARO

TEMSİL TARİHİ